arbetslösa ungdomar

De är skrämmande att tänka på att vi ungdomar som har mycke styrka och kan jobba hårt men ändå är vi arbetslösa jag känner många som är arbetslösa som har varit de i flera år. ska de verkligen vara så i ett samhälle där många ungdomar går hemma varje dag och söker jobb men ingenting händer. ibland undrar man om man klarar sig som arbetslös . Dom säger att de finns jobb men jag börjar tro att de är en stor lögn som dom vill att alla ungdomar ska tro på.
Jag menar man söker jobb efter jobb men man får knappt ett ynka svar som säger tack för att du sökte detta jobb. Kom de fram ens?!
Man söker jobb efter jobb men får inga jobb. Hur ska man kunna klara sig i längden.
Jag har turen som bor hemma fortfarande men hur går de för dem som bor i lägenhet.? Hur länge kommer de klara sig om de blir arbetslösa. Socialen kommer bli upptagna med att hjälpa massa ungdomar.
Varför inte låta de äldre som vill sluta jobba istället och låta oss jobba.
Jagkänner en gubba i 58 års-åldern som har jobbat hela sitt liv. Ändå är arbetsförmedlingen på honom att de ska hitta ett nytt jobb åt honom. Men han vill inte. Han trivs bra där han är då han kan göra lite som han själv vill gå ut med hunden och hjälpa kommunen lite..
Men oss ungdomar hjälper dom inte med jobb.
Säger bara till oss att leta och söka så mkt som vi kan.
Är så jäkla trött på detta nu alltså.

Ni vet att ni älskar mig

marielle






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: