Midsommar AFTON!

Midsommarafton för mig betyder första vanliga dagen som jag  är ledig och de gillas till topp.
Sov till elva lr något i den stilen.
Mamma och min syster jobbade så jag och pappa bestämde oss för att gå ner till hembygdsstugan  där man ställer upp midsommarstången och sedan dansar Våxboringen en uppvisning( våxboringen är en grupp som dansar polka mm.) Sen dansar allmänheten små grodorna och alla andra danser som hör till midsommar.
Kaffe och kakor,musik och midsommarstång de kan inte bli bättre en sådan förmiddag.

Efter någon timme gick jag och pappa och plockade björkris och blommor så jag kunde göra midsommarkransar.
När blommorna var blockade och riset var taget satte jag mig på golvet framför tvn för att kunna titta på fotboll samtidigt som jag band kransen. Riktigt mysigt tycker  jag.
Klockan sju var man färigklädd och var påväg mot veinge by. De kan jag säga er ,jag trodde jag var ute i ödemarken och någon hade kidnappat mig :o
De är juh ute i ingenstanns. men när jag väl kom dit så var de dax för maten.fint folk kommer sist heter de juh :p
Mat och bra sällskap. De kan juh inte bli bättre. Lite alkohol gör en bara bättre också-men fy fan för svenska favoriter. De var inga goa miner där :p hahhaha men vi skulle smaka alla för att se vilken som var godast men vet i fasiken tyckte alla var lika äckliga .hhaha
Sen var de glass och jordgubbar.har aldrig blvit så glad av att äta jordgubbar. för innan har man ätit de i flera veckor. men nu har man inte ätit de sen förra sommaren. GOTT GOTT GOTT..
Efter glassen fick vi för oss att spela kubb.Jag var med rebecka och emma kan säga att jag brukar vara klart sämst på de men i vårt lag var jag bäst. Jag räddade oss massor av gånger men  de är de väl ingen som vill veta igentligen :P
Killarna kom och de var goa kan jag säga. David var snygg som fan men kan jag säga.sen var där någon som flirtade med sg markus tror jag han hette . Från början var de massa hårdrocksmusik sen ville alla byta till svenska hits. så vi hittade en eva och adam skiva. Kunde verkligen alla låtarna så vi hade inga röster kvar sen . Men skoj var de.

Tack för en underbar dag Karolina!



Kommentarer
Postat av: David

tack för komplimangen:D

2010-06-29 @ 22:46:42
Postat av: karolina

Haha David hittat hit? Tack själv Marielle :D Det var jättekul att du kom, så välkommen nästa gång jag "försöker" fixa ihop nåt.

2010-07-05 @ 19:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: