this day i want to forget

det är med sorg i hjärtat och med tårar i ögonen som jag skriver detta inlägget.
För i torsdes så fick jag avliva min älskade katt.PElle.
Han var på sjukhuset förra veckan då han inte mådde bra.så han fick pencilin och blev mkt bättre direkt.
Jag kände att han var på bättringsvägen men var ändå osäker på framtiden.
Tänk om han skulle bli sjuk när jag är i turkiet.
Vad skulle mormor och morfar göra som passade dom isåfall.
MEn de slutade jag tänka på då pelle blev bättre och bättre och blev verkligen pigg.
På morgonen när jag hade ätit frukost och satt och tittade på tv kom pelle och la sig i  mitt knä som han inte hade gjort på flera veckor (sen han blev sjuk) så jag tkt det var riktigt mysigt.
Han låg i mitt knä några minuter och jag gav honom ost och skinka med mera för att han skulle få något gott och vi hade det allmänt mysigt.
efter några minuter gick han ut där ute och satte sig nedanför trappan.
Helt plötsligt slutade hans ben att fungera bakbenen bara la av.
han fick svårt att andas tungan hängde ute och man såg hur han led.han ville springa lr gå men kunde inte då han inte kunde använda bakbenen.
så pappa ringde djursjukhuset men de hade bara tid kl halv tre..men vi sa att han inte överlevde så länge så vi fick dra dit direkt.
Vi var tvugna att avliva honom.. han hade fått en blodpropp i benet.
han gick inte att rädda nästan.om man skulle försöka skulle de kosta flera tusen.

Efter detta är jag ledsen för att han fick lida..om jag hade bestämt mig att avliva honom direkt hade han inte lidit innan vi avliva honom.för ögonen stog utanför huvudet och hade panik.försökte springa men benen löd inte tungan hängde ut o han kunde inte andas. att se det där är det inget jag vill att någon ska se.

Men jag satt med honom när han somnade in.
klappade honom och pussade honom på pannan.
hoppas han kände att jag var vid hans sida hela tiden ut.

efteråt tog vi hem och begravde honom hemma i trädgården så nu är han alltid med oss ändå.

r.i.p pelle kommer alltid att älska och sakna dig.
du var verkligen en annerlunda och rolig katt.
Alla som träffat dig kommer ha ett roligt minne av dig!

ÄLSKAR DIG PELLE <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: